Thursday 21 April 2016

KATA-KATA TERAKHIR 5 PILOT SEBELUM PESAWAT TERHEMPAS..SANGAT MEMILUKAN !!

15:32:00



Ajal dan maut tidak mengenal sesiapapun, malah ia sekalipun tidak mengikut masa. Bila - bila saja ajal dan maut bakal menimpa diri kita. Namun persoalannya sekarang, bila ajal kita sampai? Dan bagaimanakah cara kematian kita nanti?

Di zaman yang serba moden dan berteknologi canggih ini, para saintis cuba mencari jalan untuk mengurangkan kadar kematian manusia. Pelbagai keselamatan yang dipasang terutamanya pada pesawat komersial.

Pesawat komersial sudah tentu akan berlepas dari lapangan terbang dengan jumlah penumpang yang mencukupi supaya mereka dapat mengurangkan kerugian kos penerbangan tersebut. Tapi sedarlah kita bahawa semakin banyak penumpang, semakin tinggi lagi risiki angka kematian sekiranya berlaku kemalangan.

Perkara - perkara seperti inilah yang menjadi persoalan utama para saintis. Bagaimana untuk mengurangkan risiko pada kapal terbang supaya tidak berlaku kecelakaan yang tidak diingini. Namun jika Tuhan telah menetapkan ajal maut kita di sana, tiada apa lagi yang mampu kita lakukan.

Video yang dikongsi ini adalah rakaman yang diambil dari Blackbox yang dijumpai dalam 5 buah pesawat yang telah terhempas dengan cara yang amat mengerikan. Rakaman tersebut adalah saat - saat terakhir pesawat sebelum terhempas. Bagaimana mereka merintih kesedihan itu amatlah memilukan sesiapa sahaja yang menonton rakaman tersebut.





0 comments